top01.jpg

left01.jpg
Old forum
kan ju djur komma in i hallen?
jag undra om tillexempel om det råkar var öppet på något ställe så att typ duvor kommer in i hallen. var inne på centralen i går med polare. stog och väntade på pendeln och min polare säger till mig kolla duvan. jag kollade på duvan, sen säger min polare nu dör duvan. jag kollar på duvan. du van går in i strömavtagaren på pendeltåget. det bildades ett lite ljussken och det kom gnistor som slog ner i perrongen. det smällde till som fan. lät som ett pistolskott som någon förstärckt ljudet på typ 3 gånger. det var lite kaos på perrongen vi det här tillfelet. fyra vakter från falck var där och minst 6 stycken som jobbar på citypendeln var där. du van låg på perrongen den var svart.om det intresserar någon så gick det in 16000 volt i duvan. så ni kan nog tänka er hur det såg ut. det var någon eller några som ropade det är en bomb. men jag och en polare såg att det var duvan som hade gåt in i strömavtagaren. människor som stog i gångar under perrongen kom upp till perrongen för dom undrade vad som hade hänt. folk på andra peronger stog och kollade mot den perrongen vi stog på.dom tog ner strömavtagaren på pendeltåget och untrymde tåget. pendeltåget var 200 meter långt. det är ingen höjdare om en duva skulle sätta sig på en switch och sen skita. eller att andra fåglar flög in i hallen. personalen stog och pratade i walkie talkies.

Ja, när portarna är öppna kan det nog komma in djur av misstag (fast det har aldrig hänt vad jag vet), men några switchar skiter dom nog inte på eftersom dom sitter upphängda i taket, dom flesta iaf.. sen tror jag inte nåt svenskt djur skulle vilja vara där inne när det är över 40 grader varmt. :P

När jag funderar lite på det, så kom det nog in en gråsparb förra året, den retade oss i EL-crew, för den satte sig i tak balkarna rätt länge, men stack ut efter ett par timmar.

bara en grej, vad e en "gråsparb" för nått?

en fågel... folk kan 2000+ företagslogos, men mindre än 10 fåglar eller blommor... skrämmande..

Sen så finns det inte speciellt många strömavtagare i solnahallen och definetivt inte några 16000 volt (Tyvärr) samt att elen är extremt mycket mera kapslad än på centralen, Så det kan bosätta sig en hel duvkolloni i hallen utan att något sådant händer, men det kan bli lite jobbigt med duvskit i tangentborden =)

Kalle // ElCrew

Jo, man sitter där någon av nätterna, lutar sig bakot, öppnar munnen och gäspar...

Bakåt, stavas det. :>

Det fanns ju kaniner på grönområdet bakom hallen förra året, hur kul är det på en skala om en sån slinker in?! Risken är iofs minimal, men teoretiskt sett. :)

violated bunnies, twinky! :)

Hahahaha, fy faan vad sketet huvudinlägg! :D Total kaos i texten! ..och hur i helvete lyckas man särskriva "duvan"?

okey.. notera.. dom pratade i walkie-talkies ;)

*harklar halsen i bästa besserwisser stil*

Det är inte antalet volt som dödar, det är ampere styrkan...

voltem dödar också, ju högre volten är desto högre blir värmen

njae asså om du har 0,000000001 ampere och 16000 volt så får du kanske en stöt som är jämnförbar med ett 24 volts bilbatteri, lite intressant fakta är ju att statisk elektrisitet ger ut ungefär 24000 volt :) och vi alla vet väl hur det känns :)

gah... elektricitet even

Om det är många volt så är det lättare att få en stöt eftersom strömmen hoppar längre.

Jag anmäler mig som frivillig till djur-crew, ge mig ett luftgevär och en crew-t-shirt så ska jag se till att det inte finns några duvor eller kaniner i hallen :D

jag pratar om när volt antalet ligger på undefär 100000 volt och uppåt, vid så högt voltantal så brinner man upp

Då borde man brinna upp när man får elchock från sånna dära el-pistoler.. 400 000 volt i dem

du har tagit fel på någon nolla där, det är c:a 50000volt i dem inte 400000 volt

« Föregående sida
Nästa sida »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.